lunes, 31 de diciembre de 2012

Stockholm

a) Nom del KAL proposat per La Maison Bisoux per aquesta tardor-hivern i en el qual he participat.
El projecte és temptador, fàcil i llueix com a regal amb els seus 59 x 29 cm.
Doble coll fet amb 3 cabdells Sport 90 Trebol d'Oso Blanco - Alessandra Filati (color 500 - tintada 75629) de Punt a Punt, agulles de 6 mm i 224 punts.



b) Relatiu a la reacció psicològica on es desenvolupa un fort vincle afectiu amb allò que t'ha tingut segrestada.
El projecte de l'intercanvi per a Teixicòman@s m'ha fet patir però ara trobo que em manca quelcom sense ell. Al final acabaré fent un per a mi. Temps al temps. Primer enllestirem els començats.
c) Capital cultural, política i econòmica de Suècia. Lloc on m'agradaria perdre'm seguint els camins de la literatura i altres.
Com heu pogut llegir i comprovar, totes les accepcions són correctes.
Aprofito aquesta entrada, i dia, per no fer-me la "sueca" i desitjar-vos un Bon 2013.


a) Nombre del KAL propuesto por La Maison Bisoux para este otoño-invierno y en el cual he participado.
El proyecto era una tentación, fácil y resultón. Además luce como regalo con sus 59 x 29 cm.
Doble cuello realizado con 3 ovillos Sport 90 Trebol de Oso Blanco - Alessandra Filati (color 500 - tintada 75629) de Punt a Punt, agujas de 6 mm y 224 puntos.
b) Relativo a la reacción psicológica que desarrolla un fuerte vínculo afectivo con aquello que te ha tenido secuestrada.
El proyecto del intercambio para Teixicòman@s me ha hecho sufrir pero ahora encuentro que me falta algo. Ya veréis como al final acabaré haciéndome uno. Tiempo al tiempo. Primero, mejor acabo lo que tengo comenzado.
c) Capital cultural, política y económica de Suecia.Lugar donde me gustaría perderme siguiendo la estela de la literatura y otros caminos.
Como habéis podido leer y comprobar, todas las acepciones son correcta.
Aprovecho esta entrada, y día, para no hacerme la "sueca" y desearos un Feliz 2013.


lunes, 24 de diciembre de 2012

Less is More (2): Dear Victim

Així és com he batejat el projecte per sorprendre al rei dels xals (triangulars) en l'intercanvi nadalenc.
La idea em va venir al cap en el moment en què vaig rebre un correu electrònic amb el tema "I la teva víctima és ...". Fou llegir el nom de la persona i els seus gustos (xal i llana fina) i bloquejar-me a l'instant.

Si el rei dels xals em demanava un xal, amb què o com el podia sorprendre? Vet aquí que ho tenia difícil perquè no podia ser triangular.  Bé, de fet, jo no volia que fós triangular, així que havia d'empescar-me altres fórmules, fins que la solució se'm va aparèixer en llegir el seu avatar a ravelry (You really CAN do whatever you want) i recordar que a ambdós ens agrada les creacions simètriques i geomètriques de Kieran Foley.

L'elecció fou el Seascape Stole. Fet amb una troca Schoppel Wolle Lace Ball de tons degradés en blaus (1208 1535/321520), comprada a Llanàrium, i agulles del 4, amb les que vaig muntar 119 punts i vaig fer una repetició més de la secció B per a fer un xal més complet.

Crec que he superat els meus reptes personals: participar en un intercanvi amb Teixicòman@s, sorprendre a la meva estimada víctima i atrevir-me amb un disseny d'alt nivell.

Less is More (1): Una sola troca per a un projecte.  He esgotat els prop dels 800 metres de la bola. No han quedat restes de cap classe.
Less is More (2): La bellesa resideix en la simplicitat de les línies ondulants i la simetria del disseny.





Con este nombre he bautizado el proyecto para sorprender al rey de los chales (triangulares) en el intercambio navideño.
La idea surgió de la nada en el momento en que recibí un correo electrónico con el tema "Y tu víctima es ...". Fue ver el nombre en cuestión y sus gustos  (un chal, evidentemente, y lana fina) y bloquearme instantáneamente.
Si el rey de los chales me pedía un chal, con qué o cómo lo podía sorprender? Lo tenía difícil porque no podía ser triangular. De hecho, yo no quería que fuera triangular y por ello tuve que buscar otras fórmulas. La solución se me apareció al leer su avatar en ravelry (You really CAN do whatever you want) y recordar que a ambos nos gustan las creaciones simétricas y geométricas de Kieran Foley.
Finalmente, me decidí por el Seascape Stole. Realizado con un solo ovillo de Schoppel Wolle Lace Ball en tonos azules degradados (1208 1535/321520), adquirido en Llanàrium, y agujas de 4 mm, con las que monté 119 puntos y realicé una repetición más de la sección B para que quedara más completo.
Creo que he superado mis retos personales: participar en un intercambio con l@s Teixicòman@s, sorprender a mi querida víctima y atreverme con un diseño de alto nivel.

Less is More (1): Un ovillo, un proyecto. He utilizado los 800 metros que aproximadamente contenía la bola. No han quedado restos algunos.
Less is More (2): La belleza reside en la simplicidad de las líneas ondulantes y la simetría del diseño.

domingo, 23 de diciembre de 2012

Less is More

O el que bé a ser quelcom com Menys és Més. Aquesta va ser una de les tendències en l'ampli ventall de l'Art Nouveau a les acaballes del segle XIX i començaments del XX, caracteritzada per la simplicitat de les formes, i que després podríem reconèixer en el moviment minimalista de mitjan segle XX.

I ara us demanareu què té a veure amb els fils i les agulles?
La clau és l'intercanvi nadalenc organitzat per les Teixicòmanes i coordinat per l'estimada Alba.
Dissabte 22, un cop superat la fi del món dels maies i la Grossa de Nadal, es va procedir al sopar i a l'entrega entre sorprendedor@s i sorpres@s.
He rebut i he fet peces on la bellesa sobresortia precissament per la simplicitat de les línies. Ara ho entendreu:

Era la primera vegada que participava i he estat sorpresa per la Maria amb un coll de ganxet de línies molt simples i d'un color espatarrant, a més d'una funda pel mòbil, un fermall de vidres reciclats i uns minillibres. M'ha encantat. Mil gràcies noieta. Espero no haver-t'ho posat difícil.


Per la meva part, he volgut sorprendre la meva estimada víctima, el rei dels xals triangulars, amb una creació de línia rectangular amb motius ondulants, del dissenyador irlandès Kieran Foley.
Ha estat un plaer i un repte alhora amb tot un procés de reflexió. Si un xal és una peça més ampla que llarga que es tira per les espatlles per a cobrir-les, ha de ser només triangular o admet altres formes?
Davant el pànic escènic, l'avatar de la meva víctima em recordava que podia fer tot allò que jo volgués (you really can do whatever you want).
Ça y est! Aquí us deixo una petita mostra del projecte.
L'hauré encertat?



O lo que viene a ser algo así com Menos es Más. Esta fue una de las tendencias en el Arte Nouveau de finales del siglo XIX y principios del XX, caracterizada por la simplicidad de las formas, y que después podríamos reconocer en el movimiento minimalista de mediados de siglo.

Y ahora os preguntaréis qué tiene que ver todo esto con los hilos y las agujas, verdad?
La clave está en el intercambio navideño organizado por el grupo de Teixicòmanes, coordinado por mi querida Alba.
El sábado 22, una vez superada la fin del mundo según los mayas y el sorteo del Gordo de Navidad, se procedió al encuentro, la cena y la entrega entre sorprendedor@s y sorprendid@s.
He recibido y he realizado piezas en las que la belleza sobresalía precisamente por la simplicidad de las formas. Ahora lo entenderéis:

En mi primera participación he sido sorprendida por María con un cuello de ganchillo de líneas muy simples y de un color impresionante, además de una funda para el móvil, un broche de vidrio reciclado y minilibros. Me ha encantado. Mil gracias, guapa! Espero no habértelo puesto difícil.

Por mi parte, he querido sorprender a mi querida víctima, el rey de los chales triangulares, con una creación de línea rectangular con motivos ondulantes, del diseñador irlandés Kieran Foley.
Ha sido un placer y todo un reto, a la vez que un proceso de reflexión. Si un chal es una pieza más ancha que larga que se echa sobre los hombros, ésta debe ser exclusivamente triangular o puede admitir otras formas?
Ante el pánico escénico, su avatar me instaba a hacer todo aquello que quisiera (you really can do whatever you want). Y dicho y hecho, aquí os dejo una pequeña muestra.
Habré acertado?


jueves, 6 de diciembre de 2012

Two birthdays tempting

Per molts anys Llanàrium. Uf! Com passa el temps, Laia. Des del 19 de novembre de 2011 que ens aculls i ens temptes amb unes meravelloses llanes, cotons, teles i altres complements.
Ha estat un plaer gaudir de les dues celebracions: la inauguració i la sorpresa en fila del passat 28 de novembre. Bé, sense descuidar-me del bon rotllo de totes les trobades llaneres, tot i que de vegades semblem una colla d'okupes, amb tot el carinyo però fins que no acabem la passada, no recollim ni marxem.

Per molts anys Greta and the Fibers! En fas dos anyets i esperem que siguin molt més. De moment he pogut gaudir de la socks en el Citron shawl, el 3-4-4-3, i els meus tigretons. Actualment, sóc en fase slow knitting amb la seda i la basel. Maleïda startitis! I en reserva, una socks i una macworsted, esperant per a uns projectes adients a la qualitat i colors.

Així que ... els millors desitjos per als vostres projectes llaners!

Ups! Ja m'oblidava que, per celebrar el seu segon aniversari amb tothom, Greta ens dóna l'oportunitat de participar en un sorteig. Si la coneixeu, endavant, i si per un cas no ha estat així, ja esteu trigant en fer una ullada a les seves propostes (llanes, fibres i cursos). A què espereu?



Felicidades Llanàrium. Uf! Cómo pasa el tiempo, Laia. Desde el 19 de noviembre de 2011 que nos acoges y nos tientas con unas lanas, algodones, telas y otros complementos maravillosos y prácticos.
Ha sido un placer estar en las dos celebraciones, la inauguración y la sorpresa en fila del pasado 28 de noviembre. Ah! Y no puedo olvidar de mencionar el buen rollo de las quedadas laneras, aunque a veces parecemos okupas, con todo el cariño pero ya sabemos que hasta que no acabamos la pasada, no recogemos ni marchamos.

Felicidades Greta and the Fibers! Cumples dos años y esperamos que sean muchos más. Por el momento he podido disfrutar de la socks en el Citron, el 3-4-4-3 y en mis tigretones. Actualmente estoy en fase slow knitting con la seda y la basel. Y en reserva, una socks y una macworsted, que esperan unos proyectos apropiados a su calidad y colores.

Así que ... los mejores deseos para vuestros proyectos laneros!

Por cierto, para celebrar su segundo aniversario, Greta nos da la oportunidad de participar en un sorteo. Si la conocéis, esta información os sobra, pero si no es así, ya estáis tardando en echarle un ojo a sus propuestas (lanas, fibras y cursos). A qué esperáis?